maandag 2 juli 2012

3 Adwords Sitelinks Tips voor meer conversies

Vorig jaar heb ik uitgelegd hoe de advertentie-extensie 'sitelinks' werkt. Na een jaar lang testen is het nu hoog tijd voor 3 waardevolle tips om nog meer conversies te genereren:


1 - Splits je adwords campagnes op
Sitelinks kun je alleen maar instellen op campagneniveau. Om maximaal te profiteren van én invloed uit te oefenen op je sitelinks kun je het beste meer campagnes maken. Eén van mijn klanten verkoopt bijvoorbeeld 'kunststof platen' én 'kunststof bakken' voor allerlei toepassingen. Voorheen was het geen probleem om deze 2 advertentiegroepen in 1 campagne onder te brengen. Nú heb ik deze advertentiegroepen in aparte campagnes gezet. Zodat iemand die zoekt naar 'bakken' alleen nog maar 'sitelinks' ziet die te maken hebben met 'bakken'.


2 - Wees creatief in je Sitelinks Tekst
Zorg er in de eerste plaats voor dat je belangrijkste zoekwoorden terugkomen in je linkteksten! Daarnaast kun je ook belangrijke USP's gebruiken, zoals 'Binnen 24 uur geleverd' of 'Niet goed - Geld terug'. Ook een tekst als 'Zomer aanbiedingen' doet het goed. Test altijd of je nieuwe teksten beter scoren dan de vorige! De afzonderlijke resultaten kun je in Google Analytics zien als je de bestemmings-url's van je sitelinks tagt.


3 - Relevante landingspagina's
Zorg dat alle linkteksten linken naar een relevante landingspagina. Verwijs dus niet alle Sitelinks door naar je homepage! En heb je geen relevante landingspagina voor je Sitelink 'Levering binnen 24 uur'? Gewoon een nieuwe landingspagina aanmaken, speciaal voor je adwords campagne! Je wil toch meer conversies?


Ik weet zeker dat je conversies (én je CTR) zullen stijgen als je deze Adwords Sitelinks Tips op een slimme manier inzet. Snel aan de slag dus, met testen welke Sitelinks voor jou het beste resultaat opleveren. En als je vragen hebt, laat het me weten!