dinsdag 26 februari 2013

Nieuw: geoptimaliseerde campagnes

Heb je de geoptimaliseerde campagnes in Adwords al gezien? Er zitten een paar mooie, nieuwe mogelijkheden bij. Zoals o.a.:

  1. Sitelinks per advertentiegroep
    Je kunt de adwords sitelinks nu eindelijk inzetten voor advertentiegroepen in plaats van campagnes. Dat betekent betere resultaten halen (want sitelinks scoren echt beter!!) zonder dat je de hele campagne structuur van je adwords account hoeft aan te passen! Ik vind dit een enorme verbetering. Wil je deze optie inzetten, dan zul je moeten overschakelen naar geoptimaliseerde campagnes. Je mag dan wel nog maar 25 tekens gebruiken voor je sitelink-teksten!
  2. Meer flexibiliteit in biedingen
    Je kunt je biedingen nu zelf aanpassen voor apparaten, locatie en/of tijdstip van de dag. Dwz dat je je bod voor mobiele klikken lager, gelijk of hoger kunt instellen dan voor desktop-klikken. Afhankelijk van wat je aanbiedt, kan dat absoluut interessant voor je zijn. Of je kunt je bod voor een bepaalde regio hoger of lager instellen. Ook voor deze optie moet je overschakelen naar geoptimaliseerde campagnes!
  3. Meer inzicht in resultaten met zoektrechters
    Zoektrechters geven je meer inzicht in het pad dat bezoekers afleggen vóórdat er een conversie wordt gemeten. Heel waardevolle informatie voordat je woorden gaat stopzetten omdat je denkt dat de kosten per conversie te hoog zijn. Misschien leveren die woorden zelf geen directe conversie op, maar zorgen ze wel voor het eerste bezoek aan je website. Deze informatie is nu beschikbaar! Meer uitleg over deze rapporten vind je in Adwords Support.
Nieuwe mogelijkheden, nieuwe kansen
En nu? Snel aan de slag met deze nieuwe wijzigingen. Als je concurrenten deze opties nog niet inzetten, kun je een mooie voorsprong halen!! Je verdiepen in de zoektrechters is ook een aanrader, maar trek daar gerust een dag of 2 voor uit. Ik mag de accounts van al mijn adwords klanten opnieuw gaan analyseren, dus ik ben wel even zoet. Maar ja, als ik analyseren niet leuk zou vinden, zou ik nooit van Adwords mijn vak hebben gemaakt ;-)