Daarom vandaag 5 tips voor het maken van een succesvolle beeldadvertentie:
- Call-to-action
Gebruik altijd een call-to-action (in de vorm van een opvallende button) waarmee je mensen aanspoort tot het klikken op je advertentie. Gebruik teksten als 'nu bekijken', 'offerte aanvragen' of 'ga naar de site'. Gebruik je een beeldadvertentie met meer frames, zorg dan dat in ieder geval het laatste frame zo'n call-to-action bevat. Beter nog: plaats een call-to-action in elk frame!
- Verleidingskracht
Voor advertenties in het Display Netwerk heb je méér verleidingskracht nodig dan in het Google Zoeknetwerk. Trek de aandacht van je potentiële klanten met speciale actieprijzen of kortingsacties met kortingscodes.
- Snel reageren
Creëer een gevoel van urgentie door het noemen van deadlines, beperkingen in hoeveelheid en beschikbaarheid, zoals bijvoorbeeld 'dit aanbod is geldig tot', 'reageer voor ...' of 'op=op'.
- Stem kleuren en uiterlijk af
Stem het kleurenschema van je advertentie af op je afbeelding of logo. En zorg dat het uiterlijk van je advertentie is afgestemd op de landingspagina. Dat is de webpagina waar mensen op terecht komen als ze op je advertentie klikken.
- Leesbare teksten
Kies een lettertype dat je teksten goed leesbaar maakt. Duidelijk en groot genoeg! Zorg voor contrast. Donkere letters op een lichte achtergrond zijn het best leesbaar. Kies bijvoorbeeld geen rode letters op een witte achtergrond.
Overigens beschikt Google Adwords over een heleboel geschikte sjablonen (hulpprogramma voor display-advertenties) waarmee je gemakkelijk en snel je eigen beeldadvertenties kunt opzetten. Je kunt in deze sjablonen je eigen foto's of logo toevoegen en teksten en kleuren naar wens aanpassen. Hartstikke handig!