vrijdag 24 februari 2012

Wat maakt een adwords landingspagina succesvol?

Je kunt nog zo'n goede adwords campagne hebben opgezet (met hoge doorklik%), als je landingspagina niet goed is, zullen je bezoekers je website snel verlaten. En dat is natuurlijk zonde van je geld, want je betaalt wel voor elke klik op je advertentie. Daarom vandaag 5 tips voor succesvolle landingspagina's.

Tip 1: Verwijs je advertentie door naar je meest relevante webpagina
Zorg er altijd voor dat je advertentie verwijst naar de webpagina waar de producten of diensten op vermeld staan, die je bezoeker op dat moment zoekt. Dus niet alle adwords advertenties linken naar je homepage, maar elke advertentie doorverwijzen naar de meest relevante (product)pagina voor díe specifieke advertentie.

Tip 2: Overtuigende teksten
Houd je teksten kort en gebruik bullets en koppen. Het liefst koppen waarin je de zoekwoorden uit je adwords campagne (en advertentietekst) laat terugkomen. Maak duidelijk dat jij een oplossing biedt voor het probleem van de potentiële klant. Geef aan wat de voordelen zijn voor de bezoeker. En spoor je bezoeker aan tot het nemen van actie!

Tip 3: Overzichtelijke en snelle landingspagina's
Zorg dat je landingspagina overzichtelijk is. Leidt je potentiële klanten niet af met overbodige informatie of navigatie. Ook is het belangrijk dat je landingspagina snel laadt. Google weet dat bezoekers het geduld niet hebben om te wachten op een webpagina die lang moet laden en geeft websites met een lange laadtijd een lagere kwaliteitsscore!

Tip 4: Maak duidelijk dat je bezoekers je kunnen vertrouwen
Wek vertrouwen door contactgegevens, testimonials, garantie en eventuele keurmerken toe te voegen. Maar overdrijf het niet. Hou het overzichtelijk en voeg alleen die informatie toe die nodig is om je prospects naar de volgende stap in het koopproces te leiden.

Tip 5: Call-to-action die duidelijk maakt wat je bezoeker moet doen
Een call-to-action stimuleert je websitebezoeker tot het nemen van actie. Je potentiële klant moet in één oogopslag kunnen zien wat hij of zij moet doen: je product in het winkelwagentje plaatsen, een offerte aanvragen, etc. Zorg dus voor een grote, opvallende button in een afwijkende kleur en plaats deze prominent op je landingspagina.

Heb je specifieke vragen over wat nu precies een goede landingspagina is? Of wil je je site laten beoordelen op overtuigingskracht? Stel je vragen hier of neem contact met me op!