woensdag 21 september 2011

Google Adwords Engage Event

Gisteren vond in Utrecht het Adwords Engage Event plaats. De eerste adwords training voor alle Google Adwords Engage Partners in Nederland. Natuurlijk was ik er ook bij. Om te luisteren naar de adwords tips en visie van de Google Adwords goeroe, David Booth van Cardinal Path. Veel nieuws heb ik niet gehoord (en dat vind ik een goed teken!), maar inspirerend was het zeker.

De 5 belangrijkste adwords tips van David Booth heb ik voor je op een rijtje gezet:
  1. Verhoog de kwaliteitsscore van je zoekwoorden
    Wil je een optimaal rendement uit je adwords campagne halen? Dat lukt je alleen als je zoekwoorden een hoge kwaliteitsscore hebben. Hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe minder je per klik hoeft te betalen!
  2. Zorg dat je advertenties relevant zijn voor zoekers
    Stem zoekwoorden, advertentietekst en landingspagina helemaal op elkaar af. Kies voor méér advertentiegroepen en mínder zoekwoorden per advertentiegroep. Als je dit toepast, worden je advertenties relevanter voor zoekers. En dat is wat Google wil! Als je dat goed doet, zul je beloont worden met een hoge kwaliteitsscore voor je zoekwoorden!
  3. Wees je concurrenten te slim af
    Doordat steeds meer bedrijven adverteren met adwords wordt het belangrijker om op de hoogte te zijn van alle nieuwe 'snufjes' die je méér nieuwe klanten kunnen opleveren. Zorg dus dat je als eerste op de hoogte bent van nieuwe adwords mogelijkheden, zoals site-links, locatie-extensies, oproepextensies, remarketing, etc.
  4. Resultaten meten en analyseren
    Meet altijd hoeveel klanten of leads je adwords advertenties genereren. En zorg dat je adwords campagne gekoppeld is aan je Google Analytics account. Je beschikt dan over méér informatie om de resultaten van adwords te analyseren én betrouwbare conclusies te trekken.
  5. Display Netwerk wordt steeds interessanter
    Een jaar geleden vond ik het Google Display Netwerk helemaal niet zo interessant. Resultaten waren een stuk slechter dan in het zoeknetwerk. Inmiddels biedt Google echter interessante nieuwe opties, zoals bijv. remarketing. Zo interessant dat het de moeite waard is om hiermee te testen. Voor mij een reden om een speciale cursus voor adverteren in het Google Adwords Display Netwerk op te gaan zetten. Maar daarover later meer... 

En dan nu aan de slag! Loop je adwords campagnes eens door en kijk op welke manier je deze tips kunt toepassen. Ik weet zeker dat je je resultaten kunt verbeteren. Als je vragen hebt? Aarzel niet en stel ze hier of neem contact met me op!