woensdag 16 februari 2011

Zo trek je meer relevante bezoekers naar je website

Meer klanten met Google Adwords
Wil je meer bezoekers naar je website trekken? Of wil je meer nieuwe klanten werven? Gaat het jou om de klanten? Dan is het belangrijk dat je met je Google Adwords campagne zoveel mogelijk relevante bezoekers naar je website trekt.

Sluit woorden uit die niet relevant voor je zijn
Zijn je producten duurder dan gemiddeld? Dan heb je er niets aan om koopjesjagers naar je website te trekken. Voorkom dus dat deze, voor jou niet-relevante, bezoekers op je adwords advertentie klikken. Dat doe je door woorden als 'gratis', 'goedkope', 'goedkoopste', 'aanbieding', 'koopjes' uit te sluiten in je adwords campagne. Je advertenties worden dan niet vertoond als deze woorden in de zoekopdracht voorkomen.

Kijk ook goed naar je product of dienst. Houd je je bezig met kunststof spuitgieten? Denk dan aan uitsluitingswoorden als 'metaal', 'staal', 'stalen', etc. Verkoop je alleen dameskleding? Sluit dan woorden als 'herenkleding', 'babykleding' en 'kinderkleding' uit.

Uitsluitingswoorden: kleine moeite, groot effect
Door uitsluitingswoorden slim in te zetten, zullen de resultaten én het rendement op je adwords campagne flink stijgen! Dit mag je verwachten:

  • meer relevante bezoekers op je website
  • relatief meer klanten en kopers
  • lagere adwords kosten, doordat je niet meer betaalt voor onnodige kliks
  • hogere doorklikpercentages (CTR), waardoor je kwaliteitsscore stijgt en je minder per klik hoeft te betalen om dezelfde advertentiepositie te behouden

Concrete advertentieteksten
Je trekt ook meer relevante bezoekers door concrete advertentieteksten te maken. Vertel duidelijk wat je te bieden hebt (noem het merk of type) en hoeveel het kost. Bijvoorbeeld:

Keramiekoven Rohde

EcoTop Pottenbakkersoven
Nu voor slechts € 1350,- (incl btw)
www.jouwurl.nl/keramiekoven

Nou, ik hoop dat je hier weer iets van opgestoken hebt. Als je nog vragen hebt over het gebruik van uitsluitingswoorden of concrete advertentieteksten, dan hoor ik het graag.