vrijdag 10 september 2010

Adwords uitbesteden of zelf doen?

Zet zelf je adwords campagne op!
Je kunt gemakkelijk zelf een adwords campagne opzetten. Voorwaarde is wel dat je je dan ook écht in Adwords verdiept! Als je echt serieus aan de slag wilt, is dit een handig hulpmiddel om te starten: het hulpcentrum van Google Adwords.

Heb je geen tijd om je in adwords te verdiepen? 
Dan kun je beter je adwords campagne uitbesteden. Want te vaak hoor ik nog de opmerking  'Adwords is leuk, maar het werkt niet voor mij(n) branche'. Daar ben ik het dus écht niet mee eens! Adwords werkt wél, maar waarschijnlijk pak je het verkeerd aan!

Hoe weet je of jij adwords verkeerd aanpakt?

  • Bevat je adwords campagne alleen brede zoekwoorden?
  • Weet je niet wat het verschil is tussen brede, zinsdeel en exacte zoekwoorden?
  • Bevat je adwords campagne niet meer dan 20 zoekwoorden?
  • Bevat je campagne slechts één advertentiegroep?
  • Is je gemiddelde doorklikpercentage (CTR) lager dan 1%?
  • Heb je per advertentiegroep maar één advertentietekst?
  • Heb je in dezelfde campagne het zoeknetwerk én het display netwerk ingeschakeld?
  • Weet je niet wat het verschil is tussen zoeknetwerk en display netwerk?
  • Heb je geen contactformulier op je website?
  • Bevat je website geen enkele call-to-action?
  • Meet je niet hoeveel leads, info-aanvragen of kopers je daadwerkelijk binnenhaalt via adwords?

Heb je meer dan 2 vragen met 'ja' moeten antwoorden?

Dan adviseer ik je om adwords uit te besteden aan een adwords specialist!


In mijn volgende post laat ik je weten waar je op moet letten als je adwords gaat uitbesteden. Blijf deze blog dus volgen!