woensdag 15 september 2010

Adwords uitbesteden, waar moet je op letten?

Je wilt je adwords campagne uitbesteden. Maar aan wie? Er zijn veel aanbieders, maar de verschillen in kwaliteit zijn groot. Als je op de volgende punten let, weet je snel of je met een 'amateur' te maken hebt of met een echte adwords specialist.

Pakketten met beperkt aantal zoekwoorden

Ga niet in zee met adwords bedrijven die een pakket per maand aanbieden met 25, 50 of 100 zoekwoorden. Dát slaat echt helemaal nergens op!! Een goede adwords campagne bevat honderden zoekwoorden en elke maand worden daar meer zoekwoorden aan toegevoegd.

Pas op voor langdurige adwords abonnementen
Als je meer rendement uit je adwords campagne wilt halen, is maandelijkse optimalisatie meestal noodzakelijk. Maar waarom in de vorm van een abonnement, waar je minimaal een jaar aan vastzit? Als je vergeet op te zeggen, zit je er wéér een jaar aan vast. En wat als je niet tevreden bent? Dan moet je toch per direct op kunnen zeggen?

Koppeling met Google Analytics
Een echte adwords expert koppelt je adwords account altijd aan een (gratis Google) Analytics account. Zonder zo'n koppeling is het onmogelijk om een adwords campagne te optimaliseren. Alleen met deze extra informatie kun je steeds meer rendement uit je adwords campagne halen.

Adwords Qualified Professional
Het Qualified Professional of Individual logo was ooit bedoeld om het kaf van het koren te kunnen scheiden, maar helaas is dit logo geen garantie meer voor kwaliteit. Iedereen kan voor $ 50 proberen te slagen voor het examen door 85 van de 100 vragen goed te beantwoorden. Slaag je niet? Dan probeer je het nog een keer. Vraag dus naar referenties!

Adwords rapporten
Veel adwords bedrijven maken eenmalig een adwords rapport voor je aan, dat je vervolgens automatisch toegestuurd krijgt. Daaruit bestaat hun maandelijkse 'optimalisatie'. Zorg dat je weet of de resultaten beter of slechter zijn dan de vorige maand. En welke acties je adwords specialist precies gaat ondernemen op basis van de behaalde resultaten!

Veel succes met het maken van de juiste keuze! En als je vragen hebt, plaats een reactie of stuur een e-mail naar
info@emarketingexperts.nl.