maandag 1 augustus 2011

Mobiel adverteren met Adwords

Vergelijk je adwords resultaten op de diverse apparaten

Je adwords advertenties worden niet alleen op computers en laptops vertoond, maar ook als iemand zoekt via een mobiele telefoon of een tablet (zoals bijvoorbeeld de IPad). Het is natuurlijk interessant om te zien of er verschillen in de resultaten zijn. Als je klikt op segmenteren en vervolgens kiest voor 'apparaten' zie je de eventuele verschillen in prestaties.




Adwords prestaties op mobiele apparaten verbeteren
Advertenteren op mobiele telefoons vereist een andere aanpak dan je gewend bent van adverteren op computers. Vooral voor bedrijven met een fysieke winkel of showroom. Daarom bij deze 5 nuttige tips:

  1. Splits je adwords campagnes op en maak een aparte campagne voor 'mobiel adverteren' aan, zodat je je instellingen optimaal kunt afstemmen op de mobiele zoekers.
  2. Gebruik zoekwoorden die je prospects op een mobiel apparaat intoetsen. Denk aan woorden als app, showroom, openingstijden, (afhaal)restaurant, etc.
  3. Stem je advertentieteksten af op mobiele zoekers. Dus gericht op actie en snelle conversie. Gebruik teksten als 'reserveer nu', 'bezoek onze winkel', etc.
  4. Voeg een click-to-call extensie aan je advertentieteksten toe, zodat de mobiele zoeker je meteen kan bellen. Of voeg een locatie extensie toe, zodat ze meteen weten waar ze je winkel of showroom kunnen vinden.
  5. Bied hogere prijzen per klik, zodat je advertenties (op een hoge positie) worden vertoond. Op een mobiel apparaat worden slechts 5 advertenties vertoond (waarvan 2 bovenaan de natuurlijke zoekresultaten). De concurrentie is dus groter!!

Ik hoop dat je met deze tips nog meer uit je adwords campagne zult halen! Heb je nog vragen? Stel ze hier of stuur een mail naar info@emarketingexperts.nl.