vrijdag 3 juni 2011

Modifier voor breed zoeken

Nieuwe optie voor zoekwoorden
Google Adwords heeft onlangs een nieuwe zoekwoordoptie gelanceerd: de modifier voor breed zoeken. Deze nieuwe zoekwoordoptie zit qua effect tussen de oude zoekwoordopties 'breed' en 'zinsdeel' in. Je bereikt met deze optie méér mensen dan met 'zinsdeel' en minder dan met 'breed'. Ik vind het 'breed' inzetten van zoekwoorden vaak net iets te ver gaan, dus wat mij betreft is deze nieuwe 'modifier voor breed zoeken' een schot in de roos!

Hoe pas je de 'modifier voor breed zoeken' toe?
Je past de modifier toe door een +-teken voor je zoekwoorden te plaatsen. En dat kunnen één of meer zoekwoorden zijn binnen één zoekopdracht. Ik voeg dus het volgende zoekwoord toe aan mijn adwords campagne voor een fabrikant van kunststof kozijnen:  +kunststof +kozijnen
Let op: er staat een spatie tussen de zoekwoorden, maar géén spatie tussen het +-teken en het zoekwoord! 

Je kunt de modifier (+-teken) toevoegen aan één of meer woorden van een breed zoekwoord. De modifier kun je niet combineren met de zoekwoordopties 'exact' en 'zinsdeel'.Verder gebruik ik geen lidwoorden, voorzetsels of andere onbelangrijke woorden, want daarmee beperk je het aantal vertoningen weer, hetgeen nu juist niet de bedoeling is van de modifier.

Verwachte adwords resultaten
Ik heb de modifier optie vandaag bij een aantal adwords campagnes toegepast. Ik verwacht dat ik met deze optie meer nieuwe klanten (conversies) kan binnenhalen. Het breed inzetten van zoekwoorden was voorheen namelijk vaak niet rendabel. Te hoge kosten ten opzichte van de opbrengsten. Maar met deze optie kun je veel beter de relevante zoekers filteren uit de grote, brede massa.

Over een tijdje vertel ik je wat deze modifier mijn klanten heeft opgeleverd. Heb jij deze zoekwoordoptie al getest? Plaats een reactie en deel je resultaten!